الخميس، 20 مارس 2014

مقتطفات نسائية (13)



أوقات طلب الطلاق ما بيبقاش رغبة في الانفصال على قد ما هو اختبار لمدى تمسك الطرف الآخر بوجودك في حياته ولا ما هيصدق.
----------------------------

- عايزاه يكلمك ازاي لما شافك صدفة في الشارع وهو متزوج أصلا وكان رايح لمراته؟.
- متجوز!.  ده كان لسه بيكلمني من شهر على رغبته في الارتباط بيا.
- أهو ربنا فضحه قصادك علشان تعرفي بس أنه بيضيع وقته معاكي وبيتسلى بمشاعرك مش أكتر.

---------------------


لما بكون قلقانة من عدم قدرتي على اتخاذ قرار ببقى محتجاك تطمني وتحضني وتهديني مش محتاجة تسألني مالك أو تقولي رأيك.. فقط إشعرني بالأمان ووقتها سأستطيع اتخاذ القرار.

------------------------
- "والله بحبك"
جاي تقولها لي دلوقتي بأمارة إيه!!.
بأمارة زواجك من غيري بعد ما سيبنا بعض بأسبوع.
بأمارة أنك ماحافظتش عليا وأنا معاك.
بأمارة كل الفرص اللي اديتهالك وأنت ضيعتها.
خليك زي ما كنت بعيد.. أنا مش مصدقاك.

---------------------------

- أوافق على صمت لسانك معي بشرط أن تتولى عيناك الحوار .

---------------------------

صديقتى الحبيبة: نعم أحبك ولكني أكره عدم التزامك في المواعيد.

-------------------

حساك خايف تقرب مني ..
 حساك عايزاها تيجي مني  بأني بحبك وعايزاك..
 بس اذا كنت خايف من جرحك القديم فأنا كمان جرحك مخوفني.

------------------

أخيراً اعترفت أنك غلطان في حقي..وأن ليا حق أفضل بعيدة عنك الباقي من عمري.
ياااه لو كان اعترافك ده جه بدري؛ ماكنش عمرى هسيبك لأنى هبقى عارفة إنك عرفت إيه اللى بيوجعني واستحالة تكرره تاني.. لكن ده عمره ما حصل.

----------------

كعادتك معي تتذكرني وقت فراغك أما في أهم المناسبات بالنسبة لي والتي أنتظر فيها منك مجرد رسالة تشاركني بها هذا الحدث لا أجد منك أي شيء .

-----------------

هي العلاقة بينا بقت رسمية أوي كده ليه..
 أنا راجعة معتقدة أني هلاقي مشاعر صديقي تجاهي زى ماهي لكني لقيتها مشاعر فاترة ورافضة لأي محاولة مني للقرب..
 هو الزواج غيرك أوي كده ولا بُعد السنين ممكن يعمل أكتر من كده.






ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق