الخميس، 25 سبتمبر 2014

مش عارف يفهمها




- تشعر المرأة بغباء الرجل حينما يسألها ببراءة:

- أنتي زعلتي!!

 ويكون لسه قايلها كلام زى الطوب.

- اتأخرت عليكي؟..

 بعد ما يكون سايبها ساعتين مستنياه.

- يعنى عايزانى أعمل إيه.. 

وأنا لو عارفة كنت سألتك!

-أنا مش عارف احنا سيبنا بعض ليه؟

 ده على اعتبار إنك طلقتني وأنت نايم!.

- هو مفيش حاجة أجيبها بتعجبك؟ ..

 ما هو ده لإنك ما بتجيبش اللي أنا قلت لك عليه.

-أنتي نايمة؟..

 يعنى بعد ما صحيتنى من عز نومي عايزنى أرد عليك أقولك إيه!

- أنتي ما بتحبيش تروحي معايا عند ماما ليه؟..

 ده على اعتبار إنك مابتشوفش كلامها اللطيف معايا.

إيه يعني لما أحكي لماما على خروجتنا سوا عاملاها مشكلة ليه؟..

 لا ولا حاجة ما كنت تجيبها معانا أحسن.

إيه المشكلة لما اعزم صحابي على العشا النهاردة؟..

 لا أبداً بس لو كنت عرفتني قبلها مكنش حصل حاجة.

- أنتي مكبرة الموضوع كده ليه؟..

 لإنه فعلاً كبير وأنا زهقت.


أيها الرجل ضع نفسك مكاني وستعرف معاناتي معك.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق