الأحد، 30 نوفمبر 2014

مقتطفات نسائية (32)





- عارف يعني إيه معاك ماصليش الفجر ولامرة وأنا اللى عمري ماضيعتها؟

يعني عمري ماهندم على فراقك.

--------------------------------

 - وكالعادة كلما ارتديت رداء أنوثتي أجدك تأتي لتؤكد على نوعي
 الذي أحاول كثيراً تجاهله.

-------------------

- عمر الذهب والمجوهرات مافرقت معايا
لكن لو جبتهالي هحس بقيمتي عندك
وأن مفيش حاجة تغلى عليا ولا ممكن تستخسرها فيا.

-------------------

- ماكنتش عايزة حاجة منه غير أني أفضل في حضنه العمر كله.

-------------------

- أنا معنديش حد أشتاق له لما الدنيا تشتي لإني دايما بستقبله لوحدي
 عمر ما حد شاركني استقبال المطر.

-----------------

- ماذا فعلت لتحتفظ بي ؟ لا شيء.
إذن ليس من حقك عتابي على أي شيء.

----------------------------

- كنت لي يوماً... ثم لم تعد.

----------------------------------

- قال على نفسه كلام كتير مش حلو
نفيته كله وقتها وعرفته أنه في عيني مش كده خالص
قالي أنتي بس اللي عيونك جميلة
ومكنتش أعرف أن معاه حق

----------------------------


- كنت واثقة في ذكائك وبراهن دايماً عليه..

----------------------

- مين قال أني هكون متاحة علشان تعرف تتكلم معايا تاني!.
أنا في حياة من لا أعرفهم فرصة جيدة إذا أحسنوا استغلالها كنت لهم كما يريدوا وإذا لم يحسنوا استغلالها فقدوني للأبد.

--------------------

- إزاي مش واخدين بالهم إنهم لايقين على بعض أوي كده..
زي ما يكونوا فولة واتقسمت نصين.. طيب أقولهم أنا !.

--------------------------

- لو كلمتني هتلاقيني موجودة وهرد عليك
لكني ماقبلش أكلمك في وقت يمكن تكون مشغول فيه ومتردش عليا وقتها .

--------------------

- ياريتك تعرف يا حبيبي أنى لو زعلت منك بجد مفيش حاجة هتعملها هتخليني أصالحك لأني بعطي فرص كتير وبسامح كتير  فياريت تاخد بالك.

--------------------

- حاجات كتير ببقى عايزة أسألك عنها وألاقي قلمك بيجاوب عليها وقتها ومن غير ماتعرف .. فمستغرب ليه بقى أني بحس بيك ماهو أنت كمان من غير ماتعرف بتحس بيا.

---------------------------


- ألومك على وعدك لي بأننى سألتقى بمن هو أفضل منك بدلا من أن توعدني بعودتك مجددا.
كيف توعد بشيء لا تملكه ولا تستطيع تنفيذه!
وكيف تقبل أن أشارك غيرك ما تمنيته معك!




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق