الأحد، 5 أكتوبر 2014

طيب قولي إزاي؟



- طيب منين عايز تتقرب مني وأنت مابتهتمش بأي حاجة خاصة بيا

ماقولتليش ليه مبروك على نجاحي مثلاً ولا حتى بعت لي رسالة

تهنئة يوم تخرجى.

ما قولتليش ليه سلامتك لما عرفت إن عندي برد وعطس مستمر.

ماقولتليش ليه هصوم معاكي يوم عرفة مع أني بعت أفكرك.

ولا حتى في عيد الحب اهتميت أنك تقولي إزيك حتى.

كفاية كذب بقى

---------------------------------


- أنت عمرك افتكرتني أصلا في أي مناسبة شخصية أو حتى قومية!
أتحداك لو قلت لي تاريخ ميلادي ولو حتى بالشهر.
كم مناسبة مرت علينا وأنت ولا اهتميت.
كم مرة بقيت أشوف صحباتي وخطايبهم وأتمنى أبقى زيهم.
كم مرة استنييتك ولو حتى ترن عليا بس علشان اللي حواليا يعرفوا
 أني مخطوبة لحد بيحبني.

إزاي بتقولي فاكرني إذا كنت وأنا معاك كنت ناسيني!.

------------------------------

إزاي أعطي الأمان لراجل تاني؟..
 إذا كان زوجي سرقني وخاني وغدر بيا وباعني.

-----------------------------


وبعد سنين من الفراق اكتشفت بأنه لم يكن لنا يوماً أغنية مشتركة

أو حتى إيفيه مُضحك.. كيف كنا أصدقاء إذن!.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق