الاثنين، 20 أكتوبر 2014

مقتطفات نسائية (28)





- أسوأ كلمة ممكن تتقال من حد بتحبه
"ماهو كان بمزاجك"

-----------------------------

- اتفاق ضمني بينهما بأنهما قد ماتا رغم سكنهما تحت سقف واحد.

------------------------------



في عُرفه، الزوجة: خادمة مدفوعة الأجر مقدما.

------------------------------


عاوزة أسمع منك إنك رافضني.. أيوة حساها ومتأكدة منها ومش عايزاك تنفيها..
أنا بس عايزة أسمعها علشان يوم ما أضعف وأحن ليك أفكر نفسي بيها وماجيبلكش أعذار تاني.

-----------------

- المكان ده أكتر مكان حبيته وإديته من وقتي ومجهودي ومالي..
ومع ذلك كان هو برضه المكان الوحيد اللي أهاني و ماحترمش وجودي ولا قدر مجهودي..
وعلشان كده مايستاهلش أني أكون فيه أو حتى أنتمي إليه.

----------------

- تقابل الحمقى دوماً .. متى ستعطي ثقتها لمن يستحق!.

-----------------------------

- أود السؤال عن سبب غيابك فقط لأطمئن أنك بخير.

-----------------------

- ينزعج من تلاحق أسئلتي ولا يعلم بأنها دليل حبي واهتمامي .. ليته يفهم.

-----------------------

- إذا كانت نهاية العالم غداً لم لا تكون معي الآن.

-----------------------------------------

- كلامك ما عجبنيش والصيغة الرسمية اللي بتكلمني بيها خلتني ماردش عليك.

------------------

- كم أشعر بغبائك حينما تستخدم بعض الحيل التي لقنتها لك زمان حتى تستطيع مصالحتي وكأنى كنت أعطيك حلولاً لترضيتي ولم تكن تستخدمها وقتها .. جاي تستخدمها دلوقتي بعد ما خلاص بقيت مستنية أشوف طريقتك أنت في ترضيتي..

----------------------

ولقيت رسايلنا لبعض أوف لاين أحلى كتير من رسايلنا أون لاين.. لما بنكون أون لاين مابنلاقيش كلام نقوله لكن في الأوف لاين بنرد على رسايل بعض بكل اهتمام..
عرفت بقى أنا ليه مابقتش أكون موجودة في الوقت اللي أنت بتفتح فيه.

--------------

- أدركت الآن أنه ليس نصيبي ورغم عدم اقتناعي التام به إلا أنه كان عامل لحياتي
 حياة والآن عودة للفراغ من جديد.

--------------

- أعلم إنك ستعود ولكنك لا تعلم بإنك ستعود بعد فوات الآوان.

------------------------

- بقى بعد ما خرجتك من الحالة النفسية السيئة اللي كنت فيها وكنت معاك في كل ظروفك وسمعتك ووقفت جنبك وساعدتك على اجتياز المحن اللي مريت بيها تروح في الآخر وتخطب واحدة غيري!! هو أنا كنت بظبطك علشان تروح لها هي على الجاهز!!..
 أنت من حقي أنا مش من حق حد تاني.

--------------

- أخذت وقت طويل أوى على ما استوعبت وفهمت فكرة إنك ماحبتنيش.






هناك تعليقان (2):

  1. مني، على فكرة في نوع رجالة حلو وموجود في السوق، ما تكتبي لنا ولو ربع تدوينة عنهم، أنا بدأت أشك إن كل الرجالة كدة :D

    ردحذف
  2. تدوينة النهاردة بتتكلم عن النوع الحلو :)
    شوفها كده ^_^

    ردحذف