السبت، 30 أغسطس 2014

مقتطفات نسائية (24)




- براءتها وجديتها مش مخلياه يشوفها أنثى.

------------------

محتاجة وجودك يدفيني .. عاوزة أحس إن ليا صاحب بيسأل عني وبيهتم بيا..
 يعرف بصحى إمتى ولابسة إيه وبعمل دلوقتي إيه.. يكلمني في التليفون ويخرج معايا .. يهون عليا مصائب الدنيا ومايكونش هو مصيبتي فيها.. ماعدتش عايزة أبقى لوحدي.

------------------

- رغم إن مكالمتنا كلها كانت خناقة وقفلنا ومحدش فينا طايق التاني
 بس عملت لي حالة من النشوة والسعادة.

---------------

- نفسي أحب حد ما يخلنيش أعيط.

------------------

- لقيته مستغرب أوي وهو بيقولي بعد ده كله ولسه زعلانة!..
 طيب هو أنت قلت إيه أصلاً يصالحني!!

---------------------

- صعب إنك ترتبطي بحد أحداث كتيرة أوي بتقع من ذاكرته.. وتكتشفي إنه بيستعبط وبيفتكر اللي على مزاجه وبس.. لأ وكمان تلاقيه بيطلب منك أنك تكوني موجودة معاه علشان ذكرياتكما بعد كده تبقى مشتركة!!.. 
هو أنت فاكرني أصلاً بدماغك دي!.


-------------------

- عارف يعني إيه ما تشوفش غمازتى غير يوم انفصالنا؟  
يعني دي الحاجة الوحيدة اللي خلتني أضحك من يوم ما عرفتك.

---------------------

- اتوجعت أوي لما روحت المكان اللى كان بيجمع بينا وقابلت ناس كتير كانوا متعودين يشوفونا سوا ولقيتهم بيسألوني عليك.. 
مقدرتش أقولهم إننا سيبنا بعض وبقى اللي يسألني عليك أقوله معرفش.

---------------------

ماكنتش مضايقة من وجودك بس ماكنتش عارفة أحدد أنا عايزاك ولا لأ
بس لما غبت عني حسيت أني مرتاحة ومبسوطة أكتر.

-------------------

- أنا عارفة إنك هترجع..
لكن أنت مش عارف إنك هترجع متأخر أوي

----------------------------

- كده يا بابا ماتحسش بمرض أمي وهي نايمة جنبك وماتقوليش أصلها ماقالتش
كنت عايزها تقولك إيه؟ بص لي وحس بيا ..

-------------

- لا أجيد لعب دور الخليلة فالدور الوحيد الذي يصلح لي زوجة.

----------------

- خايفة بعد ما أربي وأكبر هي تيجي تاخدهم على الجاهز ماهى برضه مامتهم.

 --------------------------------

- لو كنت بتحترم كلمتك ومواعيدك.. كنت رغم كل حاجة جيت وقابلتك وشوفتك عايز إيه..
 لكن لإنك عمرك ما احترمت كلمتك لا معايا ولا مع غيري هسيبك تدوق تصرفاتك
 اللي أنت علمتها لي.

-------------------

هنبدأ بقى غياب من غير سبب واحنا لسه بنقول يا هادي!! طيب وعلى إيه؟
 غياب بغياب خليك غايب على طول.. على الأقل قبل ما ابدأ اتعود على وجودك.

---------------

فرق كبير أوي بين لما أقول بيتك وبيتي وبين إني أقول بيتنا..
 وبين عندك أوعندي وعندنا.. مبسوط دلوقتى لما كل واحد فينا بقى لوحده.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق