الأربعاء، 20 أغسطس 2014

مقتطفات نسائية (23)




- زي ما أنا بالنسبة لك حد مُتعب أنت بالنسبة لي حد لا يطاق.

-------------------

-عايزني أنام!.. علشان أنام لازم أحس بالأمان.. وإزاي أحس بالأمان وأنت مش جنبي.


----------------

- كان نفسي يكون راجل معايا ويقولى بصراحة وقتك معايا انتهى بدل كذبه عليا كل ما أسأله أنت لسه عايزني يقولي: أنتِ عندك شك!!.

- طيب ما هوقالهالك بتصرفاته بس أنتي اللي ماكنتيش قادرة تصدقي.


------------

- من أجمل المواقف لما نتقابل صدفة وألاقينا لابسين ألون زي بعض.

----------------

- هو مفيش في قرعتي غيرك ولا إيه!.

--------------


- بتكرهينى ليه مش ذنبي أني اتولدت بنت.

 --------------------------

- بكائي عليك كعملية الولادة فبه قد تم انتزاعك من داخي.

---------------------------

- لما نكون متخانقين و تلاقيني بطلب منك حاجة ليا كانت عندك اعرف وقتها أني
 بنكشك وبجر كلام معاك علشان تصالحني.

---------------------

- إزاي ما احبكش وأنت أكتر حد بيستحملني.

-------------------------

عارف يعنى إيه بحبك؟
 يعني يوم ما تعمل حسابي معاك في الأكل وتقدمهولي
 هاكله حتى لو كنت شبعانة ولسه واكلة حالاً.

----------------------------

- هو باين أوي كده إني الزوجة الثانية اللي في السر.. يبقى طبيعي معاملتها العدوانية ليا وهي شايفانى ضرتها.

---------------------

- عايزة أحس بحبك اللي بتقولي عليه.. عايزة أشوفه في أفعالك.

--------------------

- أنا مش هصدق غير الواقع اللي عيشته لكن أي كلام تاني بالنسبة لي شواذ.

------------------------

- إمتى يوجعك؟.. لما يبقى جزء منك.

---------------------------------

- أظنني أبحث عن رجل لم يخلق بعد.

-----------------------

- أنت شاغل نفسك بيا أوى كده ليه؟
 أراك تتابعنى بشغف رغم إنني من وجهة نظرك لا أروقك وتأتي خصيصاً لتقول لى هذا.. بل وتأتى أيضاً لتاخذ سيئاتي وتعطيني من حسناتك- ده لو كان عندك حسنات-.. بدل كده ما تهتم بنفسك أحسن وتشوف أنت قدمت إيه للي حواليك غير التهكم ومحاولة نصب نفسك حاكماً عالماً.. ماذا تركت من أعمال.. ماذا تركت من أشخاص يتذكرونك بالخير.. ماذا تفعل فى حياتك عموماً.. عموماً هذه صحيفتك فاملأها بما شئت.

----------------------------

- مين قالك أن بعدك عنى هيريحنى!
- مش أنتى اللى طلبتى مني ماقربش منك تانى؟
أيوة ماتقربش مني بالطريقة اللي انت عايزها بس ماتبعدتش عني
 كفاية تكون موجود في حياتي لما احتاجك ابقى عارفة أني هلاقيك.

----------------------------

- الاستقرار نعمة والانفصال موجع.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق