الأحد، 3 أغسطس 2014

مقتطفات نسائية (21)





- أسرتني بتصرفك.. ماتوقعتش أبداً إنك ممكن تسيب أكلك وخصوصاً إنك لسه جاي من بره حران ومش طايق نفسك وماصدقت غيرت هدومك وقعدت في المروحة.. والأقيك نزلت تجيب لي الزبادى اللي نسيت تجيبهولي ..ما استحملتش تشوفني زعلانة وأني سيبتك ودخلت الأوضة ومارضيتش آكل معاك ولقيتك بعدها بشوية بتخبط عليا
ولما فتحت الباب لقيتك بتديني كيس.. خدته منك وأنا مش فاهمة ولما فتحته لقيتك نزلت اشتريت الزبادي اللى عايزاه وكمان شيبسي بالكباب اللى أنا بحبه.. يعنى خرجت يا حبيبى بلبس البيت وأخدتها مشي علشاني.. ربنا يخليك ليا يا عمري.

------------


- ليه يا ماما خوفتى عليا من وجع الطلاق وماخوفتيش عليا من وجع الإهانة
 لما أقعد مع حد ما بيحبنيش

------------------------

- لما شوفته معاها وبيحبها اتمنيت واحد زيه يحبنى كده
ولما اتجوزها وطلع عينيها حمدت ربنا إنى لسه لوحدي ومحدش ممكن يجرحني.

----------

- مش معنى إنى ماعدتش زعلانة منك إننا نرجع أصحاب تاني.

---------------

- معقول كنت في حياتى مجرد كلب وربنا نجاني منه!.

---------------------------

- ندمانة إن ماعدتش ليكِ بيت ولا ذكريات مع ولادك.. طيب مش أنتي اللى طلبتي الطلاق وكنتي مصممة عليه من غير سبب مقنع لحد.. وكنتي عارفة إن دي المرة الثالثة وبعدها مش هينفع ترجعي تاني .. طيب زعلانة ليه بقى مش ده برضه اختيارك!!.
--------------------

- بقاوم فضولي علشان معرفش أخباره لأنى عارفة إنه مبسوط من غيري وعايش حياته عادي وده هيضايقني وعلشان كده مش عايزة اعرف عنه حاجة.

-------------------


- ماكنش بينا حوار.. ماكنش بينا ذكريات..
 ماكنش بينا حاجة خالص.. كان زوجي وبس.

-----------------------

- كان لازم أحذف رقمك وإيميلاتك من عندي علشان لو ضعفت في مرة وحبيت أبعت لك ألاقي الطرق مسدودة أمامي وافكر نفسي إنه ماعدتش ينفع.

--------------------

- غدرك لي ترك ندبة في روحي أظنها لا تلتئم.

--------------------

- أحمل طفلاً وأسير جواره وتحيط ذراعه اليمنى كتفى. المشهد لمن يراه رائعاً وكأن زوجين يسيران سوياً ومعهما طفلهما.. وشعوري رائعاً فأول مرة أشعر بهذا الأمان .. لكن الحقيقة بأنى أسير جوار ابن خالي المتزوج وأحمل ابن شقيقته.







هناك تعليقان (2):

  1. انا بدخل ادور علي كلامك الي بيعبر عن الي انا مش عارفه اعبر عنه

    ردحذف
    الردود
    1. أهلا بيكي يا نونا
      ده شيء يسعدني جدا
      في انتظارك دوما
      نورتيني

      حذف