الاثنين، 30 ديسمبر 2013

مقتطفات نسائية (5)







أنا مابقتش أنفعك ولا أنفع غيرك.
أنا مكسورة وعارفة أنك مش هتستحملني فبعفيك أنك تتقدم لي
 علشان تفضل في عيني الفارس.
أخاف نتجوز وتخذلني وتضيق ذرعاً بي فتسقط من نظري للأبد.


-------------------------------


ماهي مش حياة دي أنك كل ما تتخانق معايا أو تزعل مني تسيبلي البيت وتمشي!..
أنا عايزة أفهم بتروح فيييين وبتعمل إيه في الوقت ده وبتشكيني لمين.
وبعدين عيب قوي لما تقولي أنك زهقت وتخرج وترزع الباب وراك.
لأني ببقى في حيرة لما بترجع هل أكمل خناقتي معاك واعتبر خروجك كان فاصل ولا أنسى وأقابلك بشوق قلبي ليك.
المهم شوف هتغدينا فين أنا ماطبختش .

-------------------------------------

وعن لما حبيبك يهديك أغنية جميلة فتفضل طول الوقت تسمعها وتلاقي نفسك دخلت في حالة حلوة وعدلت مودك 180 درجة.
فتتخيله قدامك ماسك إيديه وباصص في عينيه وابتسامتك على وشك مش عارف توقفها وماتبقاش عايز أي حاجة من الدنيا تاني غير بس يكون معاك.

------------------------------

ليه يبقى ابني ومايبقاش من حقي اشوفه.

-------------------------------

معك ارتكبت الإثم في روحي ولم أجرؤ على تجسيده لإدراكي بأنني لوفعلتها لوقعت في إثم لا يغتفر أمام أناي الأعلى.


----------------------------

كنت أريد أن أجد لنفسي مكاناً داخل قلبك المذدحم
لم يهمني كثرة مافيه بقدر مايهمني وجودي فيه.

-------------------------

- لمَ لم يخبرني بحقوقي لديه كما أخبرته بحقوقه عندي؟.
لماذا وافق بسهولة على  رغبتي بألا تكون لي عنده حقوق؟.
- هكذا أريح له وأمتع.
فما أجملها العلاقات التي لا تحمل أي مسئولية من أي نوع.

-------------------

يسألني عن النهاية لما بيننا فأجيب بأن لا يوجد بداية حتى تنتظر نهاية.


---------------------------------

- كنت بحتفل بتاريخ زواجنا كل شهر لأني كنت حاسة أن عمري ما هكمل معاك السنة.

------------------------

- عارفة يعني إيه تبقي مسئولة عن طفل رضيع؟.

 يعني طول الوقت محتاجة تغيري هدومك.





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق