الأحد، 10 نوفمبر 2013

إجابة سؤالي عندي

"بعدت عني ليه؟" .
أقولك أنا..
لإنك ماحبتنيش كفاية لدرجة تخليك تتحدى العالم علشاني.
لإنك كنت عايز واحدة تمشي على مزاج أهلك وبس.
لإنك كنت بتستغل حبي ليك ووجعي في بُعدك عني وتبعد علشان تضغط عليا وأكون تحت طوعك.
دلؤتى عايزنا نرجع تانى لبعض!.
عايزني أنسى كل حاجة وكـأنها محصلتش.
عايزني أنسى سنين عمرى اللي ضاعت بسببك.
عايزني أنسى كسري وعجزي بعد ما سيبتني.
وكأن النسيان يحتاج إلى ضغطة زر لا أريد فعلها!.
صعبان عليك أني بقسى عليك.. ما هو أنت يا ما قسيت عليا.
صعبان عليك لإنك حتة مني ..ماهو أنت نزعت نفسك مني بكل قسوة.
صعبان عليك إنك مش لاقي راحتك وسعادتك.. ماهو أنت لو كنت شوفتهم معايا بجد مكنش عمرك تسيبني.
صعبان عليك إنك عايش ميت.. طيب ما هو أنا مُت وأنا عايشة.
تحب أقولك كمان أنت راجع ليه؟.
لإنك مالقيتش حد يحبك قدي ولا هتلاقي ..
تعرف ليه؟.
لأني حبيتك أنت ..بكل مافيك من عيوب .. بكل مافيك من اختلاف واضح بيني وبينك.
عشقت جوارحك وتفاصيلك وملامحك وصوتك وكلامك وأسلوبك.
غضبك وفرحك وحزنك ومرضك وجنونك.. في كل أحوالك ماكنتش عايزة غيرك أنت.
يا ترى واصلك أنت جرحتني إزاي!.


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق